Lunapark

Vsaki dan se peljem mimo z rolko… vsakič si rečem “ziher bi se dalo kako vredi fotko tu naret…” Drug dan se peljem do gospoda, ki ima tale igrala. Vprašam za dovoljenje, je rekel “ni problema, kar pridi”. Happy Hippo grem v iskanje za modelom. Takoj sem imel v mislih vintage starinsko sceno. Odkar sem bil v Ameriki, bi rad da vse izpade ameriško… Hollywoodsko. Spomnil na Nino, ki se ukvarja s Pin UP in je odličen model. Z Nino sva pred časom naredila enega meni ljubših fotoshootingov. Link.

Nina INSTAGRAM

Lunapark fotkan iz rolke.

Dobila sva se ob 19.30, takrat je namreč že vse prazno. Vreme je bilo naklonjeno, bile so dobre 3 stopinje.

Nina je s seboj vzela 2 omari oblačil, tako da sva potem skupaj izbrala 2 stila. Vintage in vintage Cowgirl, za slednjega je na koncu zmanjkalo časa, saj so začeli pokrivati igrala.

Fotkal sem s FujiFilm X-T2 in Fujinon 56mm f1.2, 7Artisans 35mm f1.2. Na Fujinon 56 sem imel BlackPromist filter 1/4 za GLOW efekt. 35mm pa po moje ne rabi, ker je že sam po sebi zanimiv. Za osvetlitev sem prvič uporabil panel Godox LEDP260c, ki se je obnesel super. (Panel drugače uporabljam za video produkcijo)

Oprema

PRVI STIL

Fujinon 56mm f1.2, ISO 1000, f1.2, 1/200
Fujinon 56mm f1.2, ISO 1000, f1.2, 1/125
Fujinon 56mm f1.2, ISO 1000, f1.2, 1/200
7Artisans 35mm f1.2, ISO 800, f1.2, 1/125
Fujinon 56mm f1.2, ISO 1000, f1.2, 1/200

DRUGI STIL

Fujinon 56mm f1.2, ISO 1000, f1.2, 1/200
7Artisans 35mm f1.2, ISO 1250, f1.2, 1/100
7Artisans 35mm f1.2, ISO 800, f1.2, 1/100
7Artisans 35mm f1.2, ISO 800, f1.2, 1/125

Hvala za ogled. 🙂

Kako dobiti “Hollywood sliko” s poceni opremo.

Hollywood slika ali izgled sem laično opisal anamorfično tehniko s katero v Hollywoodu snemajo večino filmov. Objektiv projecira razvlečeno sliko čez cel senzor (4:3) v postprodukciji pa se sliko stisne in se razmerje slike spremeni v cinemascope (2,35:1) ali podoben format. Cene takšnih objektivov lahko primerjamo s cenami avtomobilov srednjega in višjega cenovnega razreda.

Več o anamorfični tehniki: https://en.wikipedia.org/wiki/Anamorphic_format

Kako opazimo, da je slika anamorfična?

1. Bokeh krogecih, ki niso okrogli ampak v obliki elipse.

2. Rahli fisheye efekt

3. Horizontalni lens flare

Ovalni bokeh

Fisheye efekt (distortion)

Horizontalni lens flare

Sedaj pa ta poceni del…

Nato pa se iz nebes pojavi objektiv pod imenom Helios 44, Bog sonca. Ruski objektiv, ki ga izdelujejo od leta 1958. Variacij teh objektivov je malo morje. Objektivov je bilo narejenih zelo veliko, zato so tudi cene zelo nizke. Na bolha.si jih najdete za okoli 30-40€, na bolšjem sejmu pa tudi ceneje. Jaz sem objektiv kupil v Londonu, na Camden tržnici. Bil je na aparatu Zenit. Dogovoril sem se da vzamem samo lečo za 20£. Moj primerek je bil narejen leta 1970 ali prej. Kupil sem Helios 44-2. Ti zgodnji Heliosi imajo najbolj izrazit “nor” bokeh, so pa manj kontrastni kot novejši.

Torej… za 20 funtov anamorfični objektiv? NE! Dobili pa bomo zelo podoben končni izgled na fotkah in videu.

Največjo spremembo naredi elipsasta zaslonka, ki jo izrežemo iz papirja ali 3d natisnemo. Jaz sem papir nalepil na tanko plastiko in izrezal. Link do predloge zaslonk. Elipsasti vložek dam za prvi dve leči, ki se preprosto odvijeta. Po želji preko zaslonke nalepimo laks, ki bo naredil lepši flare. Po želji ga pobarvamo.

Orodje in predloge zaslonk.

Pogled v modificiran objektiv od spredaj.

Testiranje

Oprema: FujiFilm X-T2 z m42 adapterjem.

Zaslonka objektiva je na vseh fotografija popolnoma odprta za maksimalni efekt.

Približana zgornja fotografija na kateri je lepo prikazan elipsast bokeh.

Na ozadju je viden rahel “swirl”efekt (fisheye), ki ga ponavadi dobimo na anamorfičnih objektivih.

Torej, se splača? Če imate čas in voljo se pomoje definitivno. Se veselim naslednjega snemalnega projekta, da stestiram še na videu.

model: Lamprečnik Sara

James Bond na mariborskem letališču

Pravi čas na pravem mestu, bi se lahko reklo. S svojim privatnim letalom je pripeljal tudi svoje dekle in Astona. Takoj ko sta prišla iz letala sem začel fotografirati.

Takoj po prihodu.

Tukaj mislim, da me je opazilo Bondovo dekle.

Meditacija pred novo misijo.

James zgleda zaskrbljen.

Nič več…

Tik pred odhodom.

Kaj naj rečem za konec… Nepozabno srečanje. Upam, da uspešno opravita naslednjo misijo.

Model:

Tino Kovačič – Instagram

Lana Krajnc – Instagram

Foto:

Rok Breznik – Instagram

Od jutranje ideje do izvedbe

Model: ManjaInstagramFacebook

Oprema:

– Fujifilm X-E2 + XC 16-50

– Quantuum bliskavica pt300 2x

– Godox prožilci

– Savage sivo ozadje

– Triopo stojalo

– Quantuum AIR stojala 2x

Tu in tam se zgodi, da zjutraj dobim kakšno dobro idejo, ki si jo hitro skiciram na tablo. 🙂

Nato je sledilo šivanje belega blaga v en zelo dolgi trak. Hvala Špeli za pomoč pri šivanju.

Oba konca trakova sem za prvo fotografijo zataknil za okno. Osvetlitev je narejena z dvema bliskavicama, ki sta postavljeni od zadaj.

ISO 200, 28mm, f8, 1/125

Končni rezultat

Ko sem bil zadovoljen s prvo fotko, je sledila zahtevnejša izvedba. Želel sem ujeti tudi gibanje modela.

Dodati sem moral konstantno svetlobo, ki bo enako svetla kot bliskavica. Postavitev bliskavic je enaka kot na prvi fotografiji. Tokrat je en del halje zataknjen za okno, drugega pa držim. Z drugo roko brezžično prožim fotoaparat preko aplikacije.

ISO 400, F9, 22mm, 1/5s

Končni rezultat

GAS sindrom

GAS ali Gear Acquisition Syndrome je bolezen, ki jo dobi prav vsak fotograf. Je nalezljiva, sploh če jo ima večina tvojih kolegov. GAS je po slovensko nakup nove opreme če jo rabimo ali ne, ko se ti zdi da jo enostavno moraš imeti. Večina ljudi z GAS sindromom kupi opremo, da se lahko pokaže pred kolegi in da čudežno izboljša njegove fotografije glede kompozicije in osvetlitve. Res je, da lahko kos nove opreme kot je objektiv, body ali celo nova torba, povzroči nekaj dnevno povišano kreativnost, torej previdno.

Včasih je nov body višjega razreda (5d, d700, d3 (fotoaparat) prišel na vsake 3 leta. Vmes smo imeli 3 leta časa za nakup novih objektivov. Danes je vse drugače. Ko prideš iz trgovine z novim Sonyjem in doma pogledaš na Sony Rumors, kako bo novejši body, ki bo prišel na police čez pol leta imel boljši video, boljše ostrenje, boljšo ergonomijo lahko greš v klopčič in v jok. Sony je s “štancanjem” aparatov pozabil na eno bolj pomembno stvar – OBJEKTIVE. Letos so končno izdali tudi 400mm tele objektiv za šport, ki je bil nujno potreben za profesionalno športno in naravoslovno fotografijo. Malo me je zaneslo…

Sedaj je tudi Nikon “končno” naredil svoj brezzrcalni sistem Z serijo. Ebay je že poln rabljenih d810, d750, d850, tako da če bi kdo imel skoraj nov aparat za nizko ceno, zdaj je primeren nakup. Po prvih testih je Nikon malo mimo ustrelil z novo serijo, slabo samodejno ostrenje, samo en slot za kartico in še ta je XQD. Vsak začetek je težak. Tudi Fuji in Panasonic sta rabila 2 generaciji da sta res dodelala svoje aparate. Tako da jim dajmo čas.

Canon bo tudi kmalu izdal svoj Full Frame brezzrcalni aparat, ki bo direktna konkurenca Sony-ju in Nikonu tako da Canon fani ni panike, malo bo za počakat.

Za konec se dajmo vprašati, ali res potrebujem ta kos nove opreme? Koliko boljše bodo moje fotografije če jih objavljam samo na Facebook? Med aparatom. ki ima 16 megapixlov in aparatom ki ima 24 megapixlov je veliko manjša razlika v kvaliteti natisnjene fotke kot povedo same številke. Kvalitetno 6 megapixlov veliko fotografijo lahko brez problema natisnemo na 30x45cm in bo izgledalo super. Tudi sam šum na fotografijah oziroma visok ISO ni več problem od leta 2008 dalje. Dajmo raje vlagat v znanje in kvalitetne objektive, ki bodo res naredili razliko in se bo tistih 24 megapixlov dejansko izkoristilo.

Moja priporočila za nakup novega brezzrcalnega (mirrorless) aparata
Video – Panasonic Lumix GH5

Foto – FujiFilm X-T2, X-T20, X-E3

Foto + Video – FujiFilm X-H1 ali Sony a7 mark III

Moja priporočila za nakup rabljenega brezzrcalnega (mirrorless) aparata

Foto – FujiFilm X-E2

Video – Sony A6000, Panasonic GH3, GH4

Nimam dosti denarja pa bi rad delal lepe portrete

Canon 40d + 50 1.8 cca 150€

Canon 5d + 85mm 1.8 cca. 450€

Canon 5d mk2 + 85mm 1.8 cca. 600€

Nikon d7000 + 50 1.8 cca. 450€

Nikon D700 + 50 1.8 cca. 700€

Ribe so nas skoraj pojedle

Vizijo za spodnje fotografije sem imel v glavi že nekaj let. Z Lano sva se dogovorila za nedeljski fotošuting in odpravili smo se za iskanjem primerne lokacije. Nedelja je edini dan, ko gramoznica Pleterje ne obratuje. Ko smo prišli v gramoznico, smo imeli dobre pol ure sončne svetlobe, za “golden hour” fotke, nato smo spremenili tematiko in fotografirali z bliskavicami. Celoten čas smo imeli dobro glasbeno spremljavo od mladeničev, ki so imeli piknik v sosednjem grmovju. Imeli smo tudi zastonj Japonsko pedikuro z ribicami.

Model: Lana – InstagramFacebook

Asistent: Špela – InstagramFacebook

Uporabljena oprema:

Fuji XE2

Fujinon XF56 1.2

Haida ND8 Pro

Quadralite Stroboss 36 F

Kitajski sprožilci

Prosojni dežnik

Srebrni odbojnik

Delavnica – Digitalna obleka

Za nami je tehnično dokaj zahtevna delavnica. Za eno končno fotografijo smo potrebovali tri ure trdega dela. Z LED lučkami smo okoli modela naredili digitalno obleko. Končna fotografija je sestavljena iz štrih posameznih fotk.

Potrebna oprema:

Stojalo

Fotoaparat z možnostjo manual nastavitev

Gimp ali Photoshop

Model: Nina Posavec – Instagram

Glavni vir svetlobe je 120cm Octabox z gridom. Z gridom in dokaj blizu postavljenim octaboxom smo naredili temno ozadje. Za separacijo smo uporabili navadni reflektor in snoot za lase.

Risanje zgornjega dela obleke. Čas zaklopa smo imeli od 5 do 10 sekund.

Risanje spodnjega dela obleke.

In še risanje zadnjega dela obleke.

Končni izdelek

Foto: Rok

Foto: Goran Ilić

Foto: Goran Ilić

Foto: Tilen Bakal